Waarneer schrijf je in het frans een taal met een hoofdletter?

Bijv. Française of française? Hellup!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
22.5K

Antwoorden (3)

Geografische namen samengesteld met een adjectief van landen, volkeren en windstreken

Hoofdletter, behalve het adjectief

Indo-Chine française
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Frans schrijf je net als in het Nederlands alle taal- en landaanduidingen met een hoofdletter. Een vrouw uit Frankrijk is une Française en een man uit Nederland un Hollandais of Néerlandais. Alleen als het gaat om iets uit Frankrijk, bijvoorbeeld een Frans kaasje, dan schrijf je dat in het Frans met een kleine letter: un fromage français.
Amadea
13 jaar geleden
als het om een inwoner gaat is het zonder hoofdletter, als het om een land gaat is het met hoofdletter..