Is er een woord voor dat wat je uit een tube knijpt?

Ik knijp een .... tandpasta op mijn tandenborstel.
Ik weet er geen woord voor.
Klont?Streep?Kwak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je knijpt tandpasta op je tandenborstel. En als je het wat gezelliger wilt maken kun je zeggen: Ik knijp een RUPSJE tandpasta op mijn tandenborstel.

Sliertje Streepje Kloddertje

laatste restje Toegevoegd na 17 minuten: sorry verkeerd gelezen wat mankeerd eraan ik knijp wat tandpasta uit mijn tube

Als ik google, kom ik o.a. centimeters tandpasta tegen, en bolletjes tandpasta (ten grootte van een erwt). Maar ik heb nooit een 'bolletje' tandpasta op mijn borstel, en 'centimeter' is een maateenheid, dat lijkt me een woord uit een andere categorie dan jij zoekt. Anyway, wat mij betreft is het een 'klodder' tandpasta. 'Klont' klinkt te vast, 'kwak' te vloeibaar, 'streep'te recht, 'klodder' zegt het voor mij helemaal.

Ik ga voor 'een klontje' of 'een beetje'

Volgens mij moet je "een" gewoon weglaten, je knijpt gewoon tandpasta op je tandenborstel, of smeerworst op je brood, of creme op je handen.

Je doet een BEETJE tandpasta op je tandenborstel.

Interessante vraag. Nooit over nagedacht, maar nu ik dat wel doe, denk ik dat in het geval van tubes de actie (het knijpen in de tube) belangrijker is dan wat er uit komt en dus ga ik voor: een kneepje.

Ik doe WAT tandpasta op mijn borstel :)

pfff haha. wanneer we over verf uit een tube praten zeg je ''klodder'' lijm is ''drup'' hebben we het over food zeg je ''doseering'' tandpasta valt onder de naam klodder net als verf.

Knypke .

een dotje tandpasta.

een reepje tandpasta..

Ik ga voor een sliertje tandpasta. Daar lijkt het bij mij toch het meeste op. Maar ik zou het zelf eigenlijk niet gebruiken. Ik zeg gewoon: ik doe tandpasta op mijn tandenborstel. En als ik een hoeveelheid wil aangeven: een beetje...

een drol noemde ik het als klein kind

Kwakje

Klodder, dot?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100