Welke uitspraken over huiswerk heb je nog meer, zoals 'werk nauwkeurig en met vlijt dan heb je vaker vrije tijd'?

Ik ken er nu maar twee:
1. werk nauwkeurig en met vlijt, dan heb je vaker vrije tijd.
2. Stel niet alles uit tot morgen, dan vergroot je slechts je zorgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Liefste ouders. Aan alles komt komt een eind. Ook aan mijn punten, in rood onderlijnd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maak vandaag je huiswerk af, anders krijg je spijt en straf.
Amadea
13 jaar geleden
* Van uitstel komt afstel
* Half werk leveren
* Je uit de naad werken
* Een goed begin is het halve werk
* Hij werkt zich het apezuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kon geen uitspraken over huiswerk vinden, maar wel deze citaten:

"Laat de mensen begrijpen dat ze geen ander huiswerk op aarde hebben dan vreugde!"

Paul Claudel

"Concentratie: de bekwaamheid om het huiswerk van je zoon af te maken terwijl hij naar de televisie kijkt."

Allan McLeod Cormack

"Het huiswerk moet moeilijk genoeg gemaakt worden, zodat de ouders niet te snel aan aderverkalking gaan lijden."

Myriam Thijs