This/these, enkelvoud-meervoud

Mijn Engels is best goed, maar 1 ding snap ik niet. Soms is er een serie op tv en zeggen ze bijvoorbeeld; I believe these are yours..?
Ze houden dan 1 voorwerp omhoog.
Ik heb altijd geleerd dat this enkelvoud is, en these meervoud. Waarom zeggen ze dan niet; I believe this is yours..?
Kan iemand me dit uitleggen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige woorden gebruik je altijd de meervoudsvorm.. bv glasses.

Antwoorden (2)

Zelfs een voorwerp kan meervoud zijn
Bril- glasses
Broek- trousers
Dan praat je dus wel degelijk over THESE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iets 1 ding is, maar uit 2 (bijna) dezelfde onderdelen bestaat. En volgens mij heb ik vroeger nog "a pair of pants, scissors, glasses" geleerd.