Waar komt de term "plompzakken" vandaan?

Ik kan me niks bij het woord voorstellen. Ik weet wat het betekend, maar waar komt het vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.5K

Antwoorden (2)

De term komt uit de visserij. Het waren een soort scheernetten, die bij het plompen werden uitgespannen. Plompen is met een voorwerp in een vloeistof slaan. In Noord-Holland werd geplompt om baars en blei te vangen, er werd gevist met plomplijnen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar waar ligt dan de link met het sexuele begrip van nu?
Amadea
13 jaar geleden
Die bestaat helemaal niet, dat is een verzinsel van BNN-medewerkers aan een bepaald programma. En vervolgens heeft iemand bedacht dat in wikipedia als zogenaamde wetenschap te gaan plaatsen.....
"Plompzakken is een vorm van geslachtsgemeenschap, waarbij de man niet alleen zijn penis, maar ook zijn scrotum inbrengt in de vagina van de vrouw."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Plompzakken

Google maar eens op de term spuiten en slikken en plompzakken. Dan kom je vanzelf uit bij het filmpje van BNN waar ze laten zien hoe plompzakken werkt.