betekenis en vertaling van no-frills?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shampoo?

Antwoorden (3)

Het no-frillsconcept is een economisch begrip waarmee een product of dienst wordt aangeduid waarvan de niet-essentiële onderdelen (de zogenaamde "fratsen") zijn verwijderd. Men gaat bij dit concept uit van het principe
dat als men de fratsen weglaat, dit tot lagere prijzen leidt. Het no-frillsconcept wordt in diverse bedrijfstakken toegepast, waaronder de luchtvaart, supermarkt, reisbranche en autoindustrie.

Toegevoegd na 1 minuut:
de vertaling is dus: geen franje, geen fratsen of geen poespas.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Volgens van Dale betekent het "zonder franje".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basismodel; zonder toeters en bellen.
Alle opties kosten extra.