Wanneer gebruik je 'Holland' en wanneer 'The Netherlands' in de engelse taal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
6.8K

Het beste antwoord

In principe kun je allebei te pas en te onpas gebruiken. Het betekend allebei ons land. De officiële naam is The Netherlands. Dus als je het officieel en formeel wilt doen dan moet je dat gebruiken. Als je met een Engelstalig of een met iemand in het engels communiceert en ze begrijpen je niet als je zegt "I'm live in The Netherlands" kun je altijd ter verduidelijking zeggen "I'm from Holland"of iets dergelijks, vaak kennen ze een van beide wel.

Holland is officieel in het Engels het oude gewest Holland(wat nu Noord- en Zuid-Holland is), maar als buitenlanders het over Holland hebben bedoelen ze meestal The Netherlands.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bron toegevoegd waarin het (in het engels) uitgelegd wordt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik denk dat ik maar eens naar bed moet gaan, ik begin steeds meer typefouten te maken, haha... hopelijk snap je het verhaal nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voetbal=holland
Anders=the netherlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
holland staat voor noord en zuid Holland. nederland staat voor het hele land. dus i'm from Holland als je in noord of zuid Holland woont en i'm from the netherlands als je over heel Nederland spreekt. Dat is al zo sinds de tachtig jarige oorlog en veel mensen vergissen zich. Vroeger was noord en zuid Holland samen Holland en dat was één van de rijkste gewesten van de republiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar weinig mensen buiten Nederland weten welke provincies of voormalige gewesten er bestaan in Nederland. Als een buitenlander het over Holland heeft dan bedoelen ze The Netherlands. Holland is een naam die in de volksmond vaak gebruikt wordt maar niet officieel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betwijfel ik klementino. The Netherlands is vooral de laatste jaren in trek. Het klinkt ook voor geen meter. Holland bekt beter. Ik heb nog oude foto's van vliegtuigen van de luchtmacht waar op staat Royal Dutch Airforce. Op die zelfde KC-10 tanker staat sinds een paar jaar ineens Royal Netherlands Airforce. Mode denk ik. Vroeger was het altijd made in holland, nu ineens made in the netherlands. Het zal bedacht zijn door iemand in de politiek. Af en toe schijnt in ons land alles ineens een nieuwe naam te moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch heeft Klementino gelijk Boer. The Netherlands is gewoon de correcte term voor Nederland in het Engels. Holland is wel meer algemeen bekend, maar niet juist, omdat dit altijd op niet meer dan de provincie Holland (nu Noord- en Zuid-Holland) heeft geslagen. Dat was veruit de belangrijkste provincie in een bepaalde tijdsperiode, vandaar de erfenis dat mensen ons land foutief Holland noemen. Het is zoiets als Engeland zeggen tegen Groot-Britannië. Over de wisseling van Dutch naar Netherlands: Dat komt misschien omdat veel buitenlanders het woord Dutch verwarren met Deutsch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb twee weken geleden een gesprek met een engelsman gehad die vroeg waarom Noord-Holland niet in het noorden van Holland lag. En die snapte echt binnen een halve zin al dat Holland slechts een deel van Nederland is. En hij haalde zelf aan dat veel buitenlanders ook Engeland uit onwetendheid gebruiken als naam voor het hele Verenigd Koninkrijk. Dus geef zelf het goede voorbeeld door the Netherlands te gebruiken als je Nederland bedoelt, maar neem het een buitenstaander niet kwalijk als hij het verschil niet weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem het ze niet kwalijk, maar verbeter het wel. Doe het voor ons Tukkers ;)