Wat is een woord voor "iets zeggen/beloven en later niet doen"

Wat is een woord voor "iets zeggen/beloven en later niet doen"

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

bedrogen

grapje ?

Ego

Liegen

vergeetachtig

Je belofte niet nakomen.

Voor de gek houden

Onbetrouwbaar

schijnheilig

dubieus

geen daden maar woorden

Verkiezingscampagne,

Draaikonten Draaien Achterbaks zijn Loze praatjes verkopen

Ligt een beetje aan de situatie... Het zou liegen kunnen zijn maar ook bv. onbetrouwbaar, ongeschikt (jij denkt niet gedaan maar de persoon kon het niet aan), etc.

Met twee monden spreken was het geloof ik.

Woordbreuk.

Veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven. Niet een woord, er zijn genoeg mogelijkheden. Misschien is het wel: angst. Bang om nee te zeggen.

belofte breken, niet nakomen

veronachtzamen, verwaarlozen, verzuimen

vergeetachtigheid? leven op gevoel? misschien komt het nog maar was het gewoon even het juiste moment niet. depressieve en verstrooide mensen alsook demente bejaarden zijn allemaal mensen die weleens wat vergeten maar ook "normale"mensen vergeten wel eens wat.

flexibiliteit ;-)

Iemand een loze belofte doen.

Ik noem dat - inderdaad met één woord, want een echt officieel woord is er volgens mij niet voor - beschuitbeloftes. Zo gemaakt, zo gebroken. Naar het engelse 'that's a biscuit-promise ; easily made, easily broken'. Ik weet niet eens of dat een officieel éngels woord is trouwens ; ik ken het geloof ik uit Mary Poppins. Toegevoegd na 2 minuten: Ik gebruik ze ook vooral veel bij de kinderen. Ik ga echt vanmiddeag mijn kamer op ruimen. Ik ga echt vanavond zonder zeuren naar bed. Ik ga echt voortaan elke avond mijn tanden poesten. Ik ga echt de hele week 's avonds voor je afwassen. Goed bedoeld, maar komt nooit wat van. Beschuitbeloftes.

Fail!

= misleiden of: politiek verleiden té vriendelijk pleasen (= Engels)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100