Wat is een woord voor "iets zeggen/beloven en later niet doen"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
9.1K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (25)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ego
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is denk ik wel het woord dat er het meest in de buurt komt, bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk t ook ja. leuke foto btw, hoop dat ze je nu wat meer met rust laten;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Www.watbenjedan.nl ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet per definitie. Liegen is de waarheid verdraaien/ontkennen. Er kan best een legitieme motivatie zijn voor een persoon om iets niet te doen.
Alleen wanneer deze persoon een reden opgeeft voor zijn het verzuimen van zijn acties die niet strookt met de werkelijkheid is het liegen.
vergeetachtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ghehe dat kan natuurlijk ook he:)
Je belofte niet nakomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de gek houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onbetrouwbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schijnheilig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen daden maar woorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkiezingscampagne,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL .... Helaas
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + voor de grappige opmerking, maar als antwoord op zich zou het eigenlijk een min moeten zijn.
Kristal
13 jaar geleden
:-)) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draaikonten
Draaien
Achterbaks zijn
Loze praatjes verkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
'Draaikont' was ook mijn suggestie
Ligt een beetje aan de situatie... Het zou liegen kunnen zijn maar ook bv. onbetrouwbaar, ongeschikt (jij denkt niet gedaan maar de persoon kon het niet aan), etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met twee monden spreken was het geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
was het niet: met twee tongen spreken? schiet me zo te binnen maar misschien klopt het niet ;-)
Woordbreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beloven, weinig geven,
doet een gek in vreugde leven.

Niet een woord, er zijn genoeg mogelijkheden.

Misschien is het wel: angst.
Bang om nee te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belofte breken, niet nakomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veronachtzamen, verwaarlozen, verzuimen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeetachtigheid? leven op gevoel? misschien komt het nog maar was het gewoon even het juiste moment niet. depressieve en verstrooide mensen alsook demente bejaarden zijn allemaal mensen die weleens wat vergeten maar ook "normale"mensen vergeten wel eens wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flexibiliteit ;-)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaaa
Iemand een loze belofte doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik noem dat - inderdaad met één woord, want een echt officieel woord is er volgens mij niet voor - beschuitbeloftes. Zo gemaakt, zo gebroken.

Naar het engelse 'that's a biscuit-promise ; easily made, easily broken'. Ik weet niet eens of dat een officieel éngels woord is trouwens ; ik ken het geloof ik uit Mary Poppins.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik gebruik ze ook vooral veel bij de kinderen. Ik ga echt vanmiddeag mijn kamer op ruimen. Ik ga echt vanavond zonder zeuren naar bed. Ik ga echt voortaan elke avond mijn tanden poesten. Ik ga echt de hele week 's avonds voor je afwassen.
Goed bedoeld, maar komt nooit wat van. Beschuitbeloftes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
= misleiden
of:
politiek
verleiden
té vriendelijk
pleasen (= Engels)