Wie weet er een goeie Nederlandse vertaling voor 'floor-mounted windows'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

Tuindeuren? Een schuifpui? Als ze niet open kunnen: Een glazen pui?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt heel aardig in de richting, denk ik. Maar 'pui' is volgens Van Dale het 'onderste deel van de gevel', terwijl een window natuurlijk niet het hele onderste deel van een gevel hoeft te beslaan. Zelf kom ik niet verder dan een omschrijving als 'een venster dat doorloopt tot de vloer' maar dat is ook niet alles...