Ontmoedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
= antoniem van versnellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
m.i. het enige juiste antwoord: http://www.mijnwoordenboek.nl/antoniemen/stimuleren
Demotiveren

Dit is eigenlijk het tegenovergestelde van motiveren, maar het doet het beter dan de-stimuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demotiveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afraden.

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik probeer het nog een keer: Tegengaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenovergestelde van aanraden, m.i.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen - van mij, trouwens (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk! Nee,ik heb mijn vaste minnaars, ik laat ze hun lusten maar bot vieren
Kristal
13 jaar geleden
:-)) Moolkeesje, ach ja, ze beminnen je of ze willen of niet..
belemmeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antoniem van belemmeren is bevorderen, volgens dit woordenboek: http://www.mijnwoordenboek.nl/antoniemen/B/1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor de info :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het dan misschien tegengaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antoniem van stimuleren is inhiberen.
Maar eigenlijk ken ik dit woord alleen maar uit fysiologie / neurologie en ben ik het nog maar zelden in het normale taalgebruik tegengekomen. Nou ja, wanneer het gebruikt werd was het iemand die ook een (semi) medische achtergrond had en ik weet niet of dat wel meetelt?
Wel jammer, want het ìs een mooi woord, en alle andere hier genoemde woorden zijn eigenlijk niet juist!
(Hoewel ze uiteindelijk wel ongeveer de betekenis van inhiberen hebben... Ongeveer dus, hè?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toegevoegd:
In stimuleren zit het woord stimulus, prikkel. Een stimulus moet een bepaalde drempelwaarde bereiken om omgezet te kunnen worden in een effect. Een remmer (inhibitor - inhibitie - inhiberen) kan een stimulus-trein vertragen of uitdoven doen gaan. Vandaar mijn enthousiasme voor dit woord!
Kristal
13 jaar geleden
Allardo, waarom zet je dit bij reacties?
Zo kan een mens toch geen ++ geven? ;-)
weerhouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitblusssen