In welke tijd moet je een samenvatting van een Engels boekje vertellen?

Ik moest een boekje lezen voor engels en morgen krijg ik daar een mo over. Nu vraag ik me af in welke tijd ik de samenvatting moet vertellen?. In de simple present of in de simple past?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Volgens mij maakt het niet uit. Als je maar consistent bent met de tijd en niet steeds wisselt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje!

Andere antwoorden (1)

Succes alvast morgen!

Je begint te vertellen over de schrijver, de titel, de uitgever en en aantal bladzijden.

Dan een globale weergave van het boek met enige details.

Dan wat jij er van vond.

Het hangt ook van het verhaal af . Als het verhaal in de verleden tijd speelt of in het heden.

Wat vind je zelf het makkelijkste om te praten? Dan kun je dat doorvoeren. Je hebt dat zelf een beetje in de hand.

Vaak loopt het toch een beetje door elkaar.
Als je vertelt: Het verhaal gaat over... De hoofdrolspelers zijn... Ze gingen....

Luister goed naar hoe je klasgenoten het doen en deden....

Niet teveel op letten. Als je het boekje goed hebt gelezen praat je lekker een minuut of vijf door.

Let ook op de intonatie, dus wat afwisselend vertellen. En stevig staan.

Het gaat vast goedkomen!