"Spreekwoorden komen in paren.", heeft dat een betekenis? En zo ja, wat betekent het?

Toegevoegd na 2 minuten:
Gezegde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.8K

Het beste antwoord

Het heeft geen betekenis in die zin, dat het niet een bestaand spreekwoord is. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord of het ergens gelezen, en googel geeft ook geen hits (behalve deze) op het betreffende spreekwoord.

Wel ben ik bekend met het spreekwoord 'een ongeluk komt nooit alleen', verwant aan 'de duivel schijt altijd op dezelfde hoop', maar dat lijkt hier niet aan gerelateerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaat wel een gezegde "het ene woord lokt het andere uit". Misschien ben je daar mee in de war? Het betekent dat een ruzie escaleert doordat op zo'n moment alles wat eerder is voorgevallen naar boven komt, en er oude koeien uit de sloot worden gehaald.
Amadea