Wat betekent "Welkom thuis" in het Amhaars (Ethiopische taal)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat de woorden 'welkom thuis' in de taal voorkomen. Wat Amhaars voor welkom thuis is... geen idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer heb je die tekst nodig? Ik garandeer niks maar er is een redelijke kans dat ik de vertaling (fonetisch) begin volgende week voor je kan scoren. Tenzij schrift voldoet want dan heb je hoogstwaarschijnlijk voldoende aan Amadea's antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keesvi, volgende week is prima. Alvast bedankt voor de moeite!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het proberen, Suzanne.

Het beste antwoord

Ik sprak toevallig een tolk Tigrinya die zo ongeveer alle diploma's Amhaars in huis had en er ook in doceert.

'Welkom thuis' in het Amhaars (fonetisch). Hou je vast:

Beleefd (oudere of onbekende): Nkwán dekná metú.
Vertrouwelijk (jongen/jonge man): Nkwán dekná metá.
Vertrouwelijk (meisje/jonge man): Nkwán dekná metásh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Welke woordvolgorde in die taal gebruikt wordt weet ik niet, maar de afzonderlijke woorden zijn volgens http://www.amharicdictionary.com:
ኖር =welkom
መኖሪያ ቤት =huis
Als je die twee woorden achter elkaar zet begrijpt een Ethiopiër hopelijk wat er bedoeld wordt: ኖር መኖሪያ ቤት
Amadea