wat is goed(op de hoogte brengen)of(op de hoogte stellen)???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
84.8K

Het beste antwoord

'Op de hoogte stellen' en 'op de hoogte brengen' zijn synoniemen en kunnen beiden gebruikt worden als het gaat om iemand anders te informeren.
Je kunt iemand op de hoogte stellen, maar je kunt ook iemand op de hoogte brengen. Er is geen verschil in betekenis.
Maar als het om zelf informatie verwerven gaat gebruik je 'op de hoogte stellen' . Hij stelde zich op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij breng je iemand op de hoogte en stel je jezelf op de hoogte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand op de hoogte brengen, jezelf op de hoogte stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan alletwee... En er is ook geen verschil in bedoeling/betekenis...

Mag en kan alletwee...

Op de hoogte brengen zou dan ietsje eerder op jezelf slaan en op de hoogte brengen zal ietsje eerder over een ander gaan...

Maar het is niet zo dat de een netter is dan de andere, of de voorkeur verdient...