Hoe zeg je in het Engels dat je 7s en 8en haalt op vwo niveau?

Ik wil in het Engels/Amerikaans zeggen dat ik 7s en 8en haal en op vwo zit, maar hoe vertaal je dat, want zij hebben dingen als A = 9/10 of zo iets, en ik weet niet of ze vwo hebben. Hoe zit het Amerikaans niveaus eigenlijk in elkaar, wat is vwo in het Amerikaans.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (2)

het scholenesysteem is niet eenvoudig om in vergelijkend perspectief uit te gaan leggen in de US. er is ieg geen niveua verschil, het hangt van je GPA af of je op een bepaalde school (college/university zijn beide hetzelfde) komt (een soort cito toets/eindexamen). De naam van de school is zodoende wat belangrijker. Ik studeerde zelf aan de uni van South Florida waar de drempel bijv lager is dan Harvard of Yale, CU et..
maargoed, een A+ is een 10, een A is een 9, een B een 8, een C een zes..een E onvoldoende. Een 7 is bijv een B-.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet zomaar uit te leggen. De systemen verschillen te veel van elkaar.

Hun cijfer systeem is niet gebaseerd o een absolute prestatie; In Nederland wordt je cijfer niet bepaald op basis van wat anderen doen, maar op basis van je eigen prestatie. in de VS worden meer rankings gebruikt. Ook bestaat het onderscheid in verschillende voorgezet onderwijs types niet gemaakt. Op basis van je gemiddelde cijfer (CGPA, cumulative gradepoint average) kan je de ene school wel of niet in, ook weel afhankelijk van het nivo van je school waar je op gezeten hebt.

Als je nu bezig bent met een aanmelding voor een US universiteit, dan moet je aangeven: "I am an A-level student, with access to any bachelor programme at any of the dutch research universities; My grades & highschool type put my in the top 10% of dutch highschool students" Dat is de beste vertaling van je huidige status.