Is het ROELS huis, of is het ROEL'S huis? Welke schrijfwijze is correct?

Toegevoegd na 7 minuten:
Aangezien ik twee tegenstrijdige antwoorden ontving zou een bronvermelding gewaardeerd worden. (kon zelf zo gauw niets vinden via omm google ommm.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.4K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Roel's: want is samentrekking van Roel (zijn) huis.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik zit er naast deze keer, weer wat geleerd, sorry voor het foute antwoord !

Toegevoegd na 2 uur:
Ha eindelijk 6 minnetjes, een nieuw record. Maar ik ben tenminste zo eerlijk om toe te geven dat ook ik niet alles weet. (en onder ons: dat plussen en minnen boeit me echt voor geen nanometer :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze link wordt het uitgelegd:
http://www.onzetaal.nl/advies/georges.php

Het is dus niet: Henk z'n huis, of Ingrid d'r huis, maark Henks huis en Ingrids huis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is het in het Engels wel: Jack's house. Dat levert wel eens verwarring op.

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze link is nog duidelijker:
http://woordenlijst.org/leidraad/14/
bamibal