nogmaals stel ik hem. In de krant zie je soms dat ze plots een haakje, wat punten en weer een haakje zetten, letterlijk zo:(...)

Waar verwijzen ze dan naar of wat bedoelen ze??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (4)

dat betekent dat ze een stukje tekst neerzetten dat afkomstig is uit een langere tekst.
die puntjes verbeelden de rest van de tekst, die niet wordt weergegeven.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat wordt gebruikt als iemand geciteerd wordt, maar het is niet relevant om het hele citaat op te nemen. Als je iemand wilt citeren, gebruik je alleen die zinnen die voor jouw verhaal van belang zijn. Maar je mag ook niet zomaar iemands woorden verminken door er stukken uit weg te laten, dus je gebruikt dan (...) om aan te geven dat er nog meer tekst stond die je weg hebt gelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is er een stukje niet-relevante tekst weggelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wil zeggen dat er een gedeelte overgenomen tekst is weggelaten.