Wat vind jij een mooie tekst/passage m.b.t. de liefde?

Ik bedoel hiermee dus een songtekst, een kort gedichtje..

Ik ben in een ietwat zweverige bui, vandaar deze vraag.
De mijne:

Light up, light up,
As if you have a choice
Even if you cannot hear
My voice
I'll be right beside you, dear.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stukje uit een gedicht van Toon Hermans: Ik kon niet zeggen wat ik voelde Ik heb 't ook niet uitgelegd jij wist toch wat ik bedoelde de stilte had het al gezegd

Uit Gorecki van Lamb: If I should die this very moment I wouldn't fear For I've never known completeness Like being here Wrapped in the warmth of you Loving every breath of you Still my heart this moment Or it might burst Could we stay right here Until the end of time 'Til the earth stops turning Wanna love you 'til the seas run dry I've found the one I've waited for (ik krijg de neiging om het hele nr te copy-pasten, zo mooi.. naja, je kunt t lezen via de link..)

Bronnen:
http://artists.letssingit.com/i-still-know...

"The promise" van Tracy Chapman "If you wait for me then I'll come for you Although I've traveled far I always hold a place for you in my heart If you think of me If you miss me once in awhile Then I'll return to you I'll return and fill that space in your heart Remembering Your touch Your kiss Your warm embrace I'll find my way back to you If you'll be waiting If you dream of me like I dream of you In a place that's warm and dark In a place where I can feel the beating of your heart" Zucht..

Bronnen:
http://www.lyricsfreak.com/t/tracy+chapman...

Liefde is... begrijpen zonder te zeggen Liefde is... niet kunnen slapen zonder nachtzoen

Niet zo kort, maar wel mijn all time favourite van Hans Andreus: Voor een dag van morgen Wanneer ik morgen doodga, vertel dan aan de bomen hoeveel ik van je hield. Vertel het aan de wind, die in de bomen klimt of uit de takken valt, hoeveel ik van je hield. Vertel het aan een kind, dat jong genoeg is om het te begrijpen. Vertel het aan een dier, misschien alleen door het aan te kijken. Vertel het aan de huizen van steen, vertel het aan de stad, hoe lief ik je had. Maar zeg het aan geen mens. Ze zouden je niet geloven. Ze zouden niet willen geloven dat alleen maar een man alleen maar een vrouw dat een mens een mens zo liefhad als ik jou.

Bronnen:
http://home.euphonynet.be/literatuur/Hans%...

"I Wanna Love You Forever" You set my soul at ease Chased darkness out of view Left your desperate spell on me Say you feel it too I know you do I've got so much more to give This can't die, I yearn to live Pour yourself all over me And I'll cherish every drop here on my knees I wanna love you forever And this is all I'm asking of you 10,000 lifetimes together Is that so much for you to do? Cause from the moment that I saw your face And felt the fire in your sweet embrace I swear I knew. I'm gonna love you forever My mind fails to understand What my heart tells me to do And I'd give up all I have just to be with you and that would do I've always been taught to win And I never thought I'd fall Be at the mercy of a man I've never been Now I only want to be right where you are. In my life I've learned that heaven never waits no Lets take this now before it's gone like yesterday Cause when I'm with you there's nowhere else That I would ever wanna be no I'm breathing for the next second I can feel you Loving me ... I'm gonna love van jessica simpson

Frans Halsema - Voor haar (geschreven door Michel v/d Plas) Zij verstaat de kunst van bij me horen In mijn lichaam heeft ze plaats gemaakt voor twee In mijn ogen woont ze, in mijn oren Ze hoort en ziet mijn hele leven met me mee Hulde voor zo'n mooie tekst (en ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de teksten)

To Be With You van Mr Big: Hold on little girl Show me what he's done to you Stand up little girl A broken heart can't be that bad When it's through, it's through Fate will twist the both of you So come on baby come on over Let me be the one to show you I'm the one who wants to be with you Deep inside I hope you feel it too Waited on a line of greens and blues Just to be the next to be with you Build up your confidence So you can be on top for once wake up who cares about Little boys that talk too much I've seen it all go down Your game of love was all rained out So come on baby, come on over Let me be the one to hold you Why be alone when we can be together baby You can make my life worthwhile And I can make you start to smile When it's through, it's through Fate will twist the both of you So come on baby come on over Let me be the one to show you of Gone With The Sin van HIM I love your skin oh so white I love your touch cold as ice And I love every single tear you cry I just love the way you're losing your life Ohohohohoh my Baby, how beautiful you are Ohohohohoh my Darling, completely torn apart You're gone with the sin my Baby and beautiful you are So gone with the sin my Darling I adore the despair in your eyes I worship your lips once red as wine I crave for your scent sending shivers down my spine I just love the way you're running out of life Ohohohohoh my Baby, how beautiful you are Ohohohohoh my Darling, completely torn apart You're gone with the sin my Baby and beautiful you are So gone with the sin my Darling Als het gaat om een liefde vindt ik deze 2 de beste.

Harry Jekkers. Ik hou van.................mij. Hieronder het laatste stukje tekst; Want ik hou van jou betekent meestal schat, hier heb je mijn problemen, los maar op, jeuh ik leef in een hel en verwacht van jou de hemel (ja rot lekker op Want houden van een ander dat heb jij alleen maar nodig omdat je niet genoeg kan houden van jezelf Hou van jou joh, maak de ander overbodig want ware liefde, geloof me, begint áltijd bij jezelf want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander maar ik hou van mij, al klinkt het bot en slecht want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars als ie ik hou van jou tegen een ander zegt. Toegevoegd op 16-05-2009 06:33:38 Copy paste werkt toch niet zo lekker op een mobiel, Hier staat de hele tekst, inclusief het bovenstaande, maar dan zoals het bedoeld is ;-) Toegevoegd op 16-05-2009 06:34:36 http://songteksten.net/lyric/732/24822/harry-jekkers/ik-hou-van-mij.html

134 (Fransesco Petrarca) Ik vind geen vrede en ik kan niet strijden, ik hoop en vrees, ik brand en ben van ijs, ik zweef omhoog en ik lig verstijfd te lijden, ik bemin de wereld, die ik misprijs. Ik ben verlost en kan me niet bevrijden, ik heb een houvast en raak toch van de wijs, ik voel me levend en gestorven beide: ach, liefde is zowel hel als paradijs! Ik zie verblind, ik schreeuw en kan niet praten. ik haat mezelf en houd van iedereen, ik roep om hulp en wil het leven laten, ik huil van vreugde, ik lach terwijl ik ween, leven en dood, wat kan het mij baten: en dit, lieveling, komt door jou alleen.

"Kom toch eens klaar klootzak" van Johnny van Doorn

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=vfX6zbRm-tY

Jouw naam is een vogeltje in de hand, Een ijsklontje dat op de lippen brandt, Een enkele slag van de tong-dat's al. Jouw naam, slechts vier lettertjes in getal. Een bal die gevangen wordt van de grond, Een zilveren belletje in de mond, Een steentje gegooid in een stille beek, Klinkt spattend alsof ik jouw naam uitspreek, Geklikklak van hoeven voorbij het raam Scandeert in het nachtelijk uur jouw naam. De klik van de trekker op mij gericht, Spreekt helder jouw naam uit bij mijn gezicht. Jouw naam-ach, het hoeft toch geen betoog!- Jouw naam is een strelende kus op 't oog, Op roerloze oogleden,teer en fris, Jouw naam die een kus op het sneeuwdek is. Als sprankelend bronwater, ijzig blauw.. Hoe diep is de slaap met die naam van jou. (15 april 1916) M. I. TSVETAJEVA

Bronnen:
Tsvetajeva WERKEN Van Oorschot...

ik hou van jou ik blijf je trouw het klopt wel niet maar rijmt als een tiet

Bronnen:
Herman Finkers

-------------------------------------------------------------------------------- "And all through the days, There are so many ways to love her, It's easy to do, when the heart and the soul are true" by chris de burgh

de kleine prins.... Het is niet het oog dat ware liefde kan zien, het is het hart...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100