Hoeveel gedichten zitten er ongeveer in een gedichtenalbum?

't Liefst een aantal, is 50 bijv. te veel of te weinig of genoeg?
Graag antwoorden als je het zeker weet en niet denkt: dat zal bijv. wel 50 zijn. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Poëzie
7.6K
Amadea
10 jaar geleden
Dat is niet te zeggen zonder te weten wat de gemiddelde lengte van de gedichten is. In een boek van 90 pagina's kunnen 200 haiku's staan, maar het kunnen ook 30 lange dichtsels zijn.

Antwoorden (1)

Dat ligt er maar net aan, net zoals de omvang van een boek. Het ligt er maar net aan wat het "doel" is van je gedichtenbundel (wil je mensen inspireren, bemoedigen, laten ontspannen of informeren) en wie je wilt bereiken (kinderen is weer heel anders dan zieken, bijvoorbeeld).
Wil je een groot gedichtenbundel, of wil je een kleine zodat mensen hem bijvoorbeeld als cadeau kunnen geven? Wil je een gedichtenbundel met een bepaald onderwerp (waardoor hij bijvoorbeeld kleiner wordt), wil je een gedichtenbundel met een gedicht voor elke dag, of wil je weer heel wat anders.
Het doel en de doelgroep zijn bij het ontwikkelen hierbij erg belangrijk.

Mocht je echt duidelijke richtlijnen willen, kan je altijd het beste contact opnemen met een uitgever (gegevens zijn vaak op de site te vinden). Houd er wel rekening mee dat uitgevers van elkaar kunnen verschillen.