Het gezegd is "hij is/komt van goede huizen". En betekend dat zijn voorvaderen deel uitmaakte van de gegoede klassen.

Het wordt vaak gebruikt om aan te geven dat iemand goed is opgevoed of dat zijn ouders rijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij komt van goede huize, dat gezegde ken ik wel, maar dat wat jij hier aandraagt ken ik niet...

Van goede huize komen, wil zeggen dat je achtergrond deugt en een goede naam heeft en dat je kennis van zaken moet hebben om bijvoorbeeld iets te weerleggen od aan te tonen...

Jij moet van goede huize komen om aan te tonen dat reïncarnatie bestaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekend dat ze hem hebben gemaakt van bakstenen van een goed huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het door jou verhaspelde gezegde betekent,helmaal niet dat je van goede komaf bent,of rijke ouders hebt!
Het betekent,dat je wat in je mars hebt,als je die uitdrukking kent.