In welke stijl schrijft Hans Verhagen zijn gedichten?

Ik zou graag iets van hem willen lezen, maar wat is zijn stijl?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
1.6K

Antwoorden (1)

Zijn gedichten zijn voornamelijk geschreven voor kinderen, en dus past zijn schrijfstijl daar ook bij. Zelf kan ik deze invalshoek, vanuit de beleving van het kind, wel waarderen, maar daarin heeft ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur. Een voorbeeld wat ik na jaren nog uit mijn hoofd ken, uit de bundel Misschien een olifant:

Snorretje

Oma's kussen prikken
ik schrik er altijd van.
Mijn oma krijgt een snorretje
mijn oma wordt een man!

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een correctie op je vraag: zijn naam is trouwens Hans Hagen en niet Hans Verhagen.