Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de titel Doctorandus nog wel krijgen?

Ik zit nu in 5 vwo en wil later graag universitair studeren, en titels halen, en ik vind de term Doctorandus een stuk mooier dan de term Master.

Mijn vraag is dus kan ik nog wel Doctorandus worden en zo ja hoe?

Is toch veel mooier!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jij je studie met goed gevolg voltooit, en een academische graad behaalt, dan mag jij de titel ir. of drs. voeren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Academische_graad
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee die titel is niet meer verkrijgbaar jammer dus maar drs kan je nooit meer halen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Een andere bron van wikipedia zegt van wel. (Zie mijn antwoord).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uit je eigen bron: Een academicus (universitair afgestudeerde) mag volgens de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (art. 7.20) in plaats van de mastertitel nog steeds de oude titulatuur bezigen,[1] ofwel: meester (mr.), doctorandus (drs.), ingenieur (ir.). Daarentegen is deze regeling niet van kracht voor mastertitels behaald in het hoger beroepsonderwijs. De graden MA, MSc en LLM mogen niet gecombineerd worden met de titels ir., mr. of drs.,[2][3] maar deze oude titels mogen wel vertaald worden naar de 'nieuwe' internationale herkenbare mastergraden en als zodanig gevoerd worden achter de naam.[2][3][4][5]
ronron1212
11 jaar geleden
MSc / MA deze titel behaal je maar je mag dan nog wel drs gebruiken dat is wel een verschil je behaald deze titel dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok je kritiek is wel een beetje terecht. Maar ik vermoed dat vs zich er wel in kan vinden?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ook een beetje niet: want de term 'krijgen' of 'verkrijgen' sluit niet uit dat je door de titel zelf te pakken (dus drs. rechtsgeldig zelf voor je naam te zetten) de titel verkrijgt. Niet van een ander maar door eigen toedoen verkregen.
Maar goed, hier kun je van mening over verschillen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding