Wat voor betekenis zit er in dit gedicht? Wat voor type liefdesgedicht is dit?

Nergens meer

Zonder jou ben ik nergens meer
Geen plaats waar ik nog echt besta
Slechts lege schoenen onderweg

Mijn ziel geschaafd
geschraagd
heeft zich ontveld in jaren van relatie
ligt op jouw tafel rauw in rust
Elk nog uit te spreken woord
draagt zaad van onverdraaglijk leven
Ik rust en blijf waar ik kan zijn

Zonder jou ben ik nergens meer
een richting zonder doel
Een breuk
met aan twee zijden
geen gevoel
Slechts huls waar zwart in groeit
en onvolgroeid

Nergens ben ik meer
dan bij jou

HofstadNar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
1.3K

Antwoorden (1)

type liefdes gedicht snap ik niet tenzij je bedoelt blije liefde of een gebroken hart, dan is dit een gebroken hart gedicht

voor hoe ik het zie is het een prachtig maar zielig gedicht over iemand die zijn liefde verloor op wat voor manier dan ook en nu niet verder kan met zijn of haar leven om,at hij de ander zo mist, en waar hij of zij ook maar rust kan vinden daar blijft hij/zij liever dan te blijven dwalen omdat hij/zij nergens rust heeft door de pijn omdat hij/zij haar of hem kwijt is

bijvoorbeeld "elk nog uit te spreken woord draagt zaad van onverdraaglijk leven" komt ergewoon op neer dat met alles wat nog komt het onverdraaglijk si het verdriet snap je?
ik hoop van wel^^ en dat je hier wat aan hebt