Heej, ik wil heel graag een liedje schrijven maar ik weet nooit hoe te beginnen kan iemand me helpen?

ik zou graag een liedje willen schrijven over friend shup

Toegevoegd na 14 minuten:
friendship*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
2.2K

Het beste antwoord

Hallo, ik ben een singer/songwriter en geef workshops songwriting. Ik wil je graag helpen, maar geef eens eerst wat meer info: wil je alleen een songtekst schrijven? In het Nederlands, in het Engels, of maakt dat niet uit?
Wil je daarnaast ook een originele melodie vinden, écht een eigen liedje? Kan je zelf zingen en/of een instrument bespelen? Zoja, welk? En hoe goed? (bijv. alleen 3 akkoorden...) Waarom wil je dit liedje schrijven, bv. als teken van waardering voor een goede vriend(in)? Hoe wil je het liedje brengen? (live, opname op cd, youtube-filmpje...)

Als je deze info even wil toevoegen aan je vraag, dan zal ik je met plezier wat gerichter helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk naar andere songteksten en haal daar insperatie uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet weet hoe je moet beginnen zal het waarschijnlijk niets worden. Ga naar een plek waar jij inspiratie vindt. Dit kan een bos of strand zijn, maar voor sommige mensen is dit op een terras in een drukke stad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is trouwens ook handig om een paar losse blaadjes of schriftje met pen bij je te hebben waar je zinnen of woorden in kan opschrijven als je onderweg bent. Op deze manier zal je lied steeds meer vorm beginnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begin heb je al:
"ik wil graag een liedje schrijven
maar hoe ik moet beginnen weet ik niet;
Ik wil een liedje, een liedje over vriendschap
Is er iemand, iemand die me helpen wil? "