Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

inspiratie tekort kent iemand een manier?

ik schrijf heel veel teksten, maar soms heb ik echt geen inspiratie meer, heeft er iemand een idee om nieuwe inspiratie te krijgen, een bepaalde activiteit die je kan doen ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij mij werken huishoudelijke klusjes heel goed als ik niet geïnspireerd ben. Afwassen of stofzuigen bijvoorbeeld doe ik met mijn verstand "op nul" en ondertussen kan ik mijn gedachten de vrije loop laten. Met mooi weer kun je ook lekker naar buiten gaan, daar hoor en zie je immers vanalles wat je misschien op ideeën brengt. Om dezelfde reden als hierboven is een warme douche, of nog beter een bad, ook een goed idee. Ten slotte, raar maar waar, vaak vallen me goede ideeën in als ik net op de grens lig van wakker zijn en in slaap vallen. Ben ik met iets interessants / belangrijks bezig dan ligt er dus ook standaard pen en papier op mijn nachtkastje voor het geval dat....

Toegevoegd na 8 minuten:
Dat vergat ik er nog bij te zeggen: zoek eens in de televisiegids (op internet) of er misschien een programma op komt over het onderwerp waar je mee bezig bent. Vooral programma's als Pauw en Witteman kunnen heel verhelderend werken. Doordat je over hetzelfde onderwerp verschillende meningen hoort, ga je het misschien zelf ook van een andere kant bekijken, waar je dan (hopelijk) weer nieuwe ideeën van krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ga dan een boek lezen of een spannende film kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel actieve dingen gaan doen met andere mensen erbij. Als je veel meemaakt krijg je daar ook wel inspiratie van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit noem je ook wel een creative block.
Ik zou allemaal dingen kunnen opnoemen maar het staat beter in mijn bron. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding