voorbeelden van: ''behandel anderen zoals jijzelf behandeld wilt worden''. wanneer dat moeilijk is

dus voorbeelden wanneer het moeilijk is om 'behandel anderen zoals jijzelf behandeld wilt worden'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
1.6K

Antwoorden (4)

Het gezegde "Wat gij niet wilt dat U geschied , doet dat ook een ander niet"zou je kunnen ombuigen door te zeggen "Wat jij wil dat jou geschied , waarom doe je dat een ander niet?
Dit zou iedereen zich ter harte kunnen nemen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zegt het goed, maar het is niet zozeer een antwoord op de vraag.
als iemand mij pest, haat ik diegene misschien daarom, ik zou er dan niet gemakkelijk aardig tegen kunnen doen, als zij dat ook niet tegen mij doet, toch wil ik wel zo behandeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er iets heel ergs in je leven gebeurt, neemt dit je soms zó in beslag, dat je het even niet op kunt brengen, om de belangstelling te geven aan iets wat in het leven van een ander juist heel belangrijk is, maar dat in 'ernstigheid' niet op hetzelfde plan staat.

Bijv : iemand vertelt je over de kijk-operatie aan z'n knie, terwijl jij bezig bent de crematie van een geliefd familie-lid te regelen.

Of iemand wil uitgebreid vertellen over de ruzie met z'n partner, terwijl jij er net achter gekomen bent, dat jouw eigen partner al een paar maanden een geliefde heeft.

Je wílt dan wel proberen te luisteren en deel te nemen aan de gevoelens van de ander, maar je kúnt het gewoon even niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand wordt kwaad op je en scheldt je uit.Dat vind je niet fijn. Dan is het zaak om niet kwaad te worden en niet terug te schelden, maar even diep te zuchten en te vragen waarom die ander zo doet. (Als jij het andersom zo zou willen)