Wie kent de volledige tekst van het versje 'Kleine Piet ging uit wandelen...?

Mijn opa vertelde dit vroeger altijd. Het ging ongeveer van: 'Kleine Piet ging uit wandelen, met zijn pa in het veld. Alles wat hij zag en niet zag, alles werd verteld.'
Er zat ook een stukje in over een brug die instort, want daarbij moesten we met ons handen een bruggetje maken en liep hij met zijn vingers eroverheen en dan stortte de brug in.
Ik heb al heel wat op internet gezocht, maar kan het niet vinden. Volgens mij moet het een heel oud kinderversje zijn. Aangezien mijn opa is overleden, kan ik het niet meer vragen. Graag zou ik deze 'familietraditie' doorgeven aan mijn eigen kinderen later. Niemand in de familie kan helaas de hele tekst meer herinneren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
1.9K

Het beste antwoord

ik niet maar google wel

Kleine Piet ging wandelen met zijn pa in het veld
Wat hij zag en niet zag: alles moest verteld
"Pa, daar zag ik ginder, luister toch ereis toe,
‘k Zag een hond, warempel, groter dan een koe!"

"Wel komaan, wat zeg je? Een die groter was
dan een koe? Maare jongen, da’s een beetje kras!
Zie je ginds die brug wel, voor je neus daar Piet?
Nu, die brug moet je over, of je wilt of niet.

Zo je nu gejokt hebt, stort de brug ineen
Een dan val je in het water, plof, gelijk een steen."
Piet, de brug genaderd, voelt zich o zo moe:
"Pa, ik zei: die hond was groter dan een koe…

‘k Heb niet juist gekeken; ik zag hem maar zo half.
Maar die hond was heus toch groter dan een kalf."
En toen zich het ventje bij de brug bevond
Riep hij: "Pa, die hond was net een andere hond!"

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat moet hem toch zijn, toch?
ik heb bij google gezocht op: piet wandelen veld en versje
toen kreeg ik een soort overzicht van versjes en daar stond hij bij (kun je het nazoeken)

Toegevoegd na 12 minuten:
de eerste link is het hele overzicht daar staat hij in de rechter kolom ongeveer halverwege, de tweede is de tekst zelf.

Gaaf he, dit had ik ooit met een serie waar ik al jaren naar zocht, binnen uur antwoord, sinds die tijd ben ik GV fan
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
GRAAG GEDAAN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toppie mion!