Op welke dagen kan ik het beste naar een museum gaan in Amsterdam?

Ik wil graag op een niet zo drukke dag naar enkele musea in Amsterdam: Rijksmuseum, Stedelijk Museum etc. Wat zijn dan de beste dagen om te gaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Musea
5.9K

Het beste antwoord

Bij de bekende grote musea is het altijd druk, met name door de buitenlandse toeristen.

's Morgens zo vroeg mogelijk gaan zou een advies kunnen zijn. Of op uitermate warme dagen, dan heb je de kans dat veel mensen aan het strand de voorkeur geven boven het museum.

En liever niet gaan als er een speciale tentoonstelling is waarvoor bijbetaald moet worden. Dan vormt zich buiten een wachtrij van Efteling-proportie.

En buiten de vakanties en het weekend gaan.
5 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bij google iets naar beneden scrolt kan je aan de rechter zien wat normaliter de drukste en minst drukke tijden van een winkel, uitgaansgelegenheid, instanties etcetra zien. Dit staat onder het kopje "Populaire tijden" door met het pijltje naar links of rechts te klikken wissel je van dagen. Zie de bron voor de google pagina van het rijksmuseum.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is overigs vrijwel altijd druk vanaf 09.00 tot 10.00 is het, het rustigst.
Sochtends vroeg niet op vrijdag en al helemaal niet in het weekend!