Wat is de betekenis van de naam van de Onkelboerensteeg in Amsterdam ?

Ik zag vandaag in Amsterdam de Onkelboerensteeg. Klein zijstraatje van de Kloveniersburgwal.
Onkelboerensteeg! Wat een geweldige naam!
Op Internet kan ik niet achterhalen waar die naam vandaan komt.
Ik weet dat er een straatnamenboek bestaat van het genootschap "Ons Amsterdam".
Heeft iemand dat op de plank staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Zijn huidige naam dankt de steeg, die in het begin van de zeventiende eeuw ook wel Pleytstraat, Kijffstraat of Kijffsteegh heette, aan Dirk Honckelboer, die vermoedelijk de eerste eigenaar en ook de bouwheer was van het dubbelpand op Kloveniersburgwal 47.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chapeau, Antwoordman. U is snel en accuraat!
AWM
14 jaar geleden
Dank u, dank u.
Ik woon er niet al te ver vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wauw..jij zit echt de hele dag op GV he?? LOL
AWM
14 jaar geleden
Ach ja, zo lang als ik er plezier in heb :)
Je hebt je avatar maar zo gelaten, zie ik...