Ik citeer van bron:

Oorsprong van Islam: Volgens de Seculiere Geschiedenis
De oorsprong van Islam kan teruggevolgd worden naar het Saudi-Arabië van de 7e eeuw. Islam is dus de jongste van de grote wereldreligies. De profeet Mohammed (ongeveer 570-632 na Christus) introduceerde de Islam in 610 na Christus, nadat hij beweerde een bezoek van een engel te hebben gehad. Mohammed dicteerde de Koran, het heilige boek van de Islam, waarvan Moslims geloven dat dit de originele, perfecte woorden van Allah zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op wikipedia staat ook dat de Islam waarschijnlijk rond de 7e eeuw is ontstaan en uit het Midden Oosten komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
de islam bestaat altijd al
men denkt dat de islam is ontstaan toen profeet Mohammed(vzmh) kwam. maar als je veel over de islam weet dan weet je dat er nog minstens 24 profeten (zonder profeet Mohammed (vzmh)) in de Quran Karim worden genoemd die voor profeet Mohammed (vzmh) leefde en de eerste profeet ook de eerste man op aarde was.

Andere antwoorden (2)

De islam en het christelijk geloof zijn in het midden oosten ontstaan allebei in het zelfde gebied.
13 jaar geleden
Saudi Arabië, in de steden Mekka en Medina.