Wanneer en welke was de allereerste verkeersregel die ooit in Nederland weld gelanceerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De eerste verkeersregels stammen van ver voor de komst van de auto. De eerste verkeerswet dateert al uit het Rome van de achtste eeuw na Christus. In deze stad lag aan elke stadspoort een plein dat als parkeerterrein diende.
Reiskoetsen mochten alleen in de avonduren en ’s nachts door de straten van de stad rijden. Overdag moesten de koetsen op het plein geparkeerd worden.
Amsterdam bepaalde in 1608 dat er bij elke stadspoort een parkeerterrein diende te komen. Bekende Amsterdamse pleinen als het Leidseplein waren van oorsprong dus parkeerplaatsen!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe krijg je het voor elkaar, antwoord MAN?
AWM
14 jaar geleden
Gewoon. Sleur & Pleur.

Andere antwoorden (1)

Mijn grootvader kocht een zwarte T-Ford op de wereldtentoonstelling in Amsterdam/Rotterdam... En het feit dat hij naar huis kon rijden in 1913 was het rijbewijs...
Toen waren er nog geen regels, en het feit dat je zo dronken als een aap nog in staat was om auto te rijden, maakte dat je straffeloos kon rijden...
Dus de allereerste regel was, kun je een auto betalen, dan kun je en mag je rijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wilma? roept Fred Flintstone...