Dat verschilt per ravijn. Door een aardbeving kan een ravijn erg snel ontstaan. Als een ravijn is ontstaan door erosie, dan kan dat miljoenen jaren duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In juli 2002 werd een noodoverlaat in de Amerikaanse staat Texas voor het eerst gebruikt. In drie dagen sleet kolkend water een 12 m diep ravijn uit. Dit onderzoek wijst uit dat ravijnen heel snel kunnen ontstaan, zelfs de veel grotere op aarde en op Mars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ravijnen kunnen heel snel ontstaan, zelfs in een paar dagen.