De belangrijkste snaarinstrumenten uit de Romeinse tijd zijn de cithara en de lyra. Ze gaan terug op Griekse voorlopers. De lier en de citer werden vooral bespeeld tijdens religieuze plechtigheden en muziek- en zangwedstrijden.
Blaasinstrumenten hoorden bij de uitrusting van het Romeinse leger. Acties van soldaten werden muzikaal kracht bijgezet door trompetten en hoorngeschal. Elk legioen had zijn vaste, gespecialiseerde blazers.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel griekse muziek.

Lees en luister op de volgende site:

http://www.romeinspompeii.net/muziek.html