het schijnt dat de hitte je ertoe drijft te springen , het is meer een reflex als een gedachte .
Je ziet het vaker op tv , ook in Azie heb ik het gezien tijdens grote hotel branden .
De angst voor vuur schijnt groter te zijn als de angst voor diepte .
En er zijn ook verhalen van springers (niet 9/11) die van grote hoogtes sprongen en waar hun klap werd gebroken door waslijnen en luifels .
In het vuur ben je zeker dood (inferno vuur) en met springen heb je nog een minieme kans .....
Maar ik hoop nooit voor die keuze te staan want ik ben bang voor vuur en voor dieptes ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Waarschijnlijk het laatste. Als je van zo hoog springt, weet je dat je dood zult gaan. Ik denk dat ze de dood door beton verkozen boven de dood door vlammen (ze wisten niet dat het ging instorten, dus ze zullen gedacht hebben dat alles ging afbranden). Als je van zo hoog op beton valt, is het meteen afgelopen. Als je in de vlammen blijft, kan 't nog wel even duren en heb je veel meer te lijden.

Als ik echt geen andere uitweg meer zag, zou ik ws. hetzelfde doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies mijn reactie.
Als alles om je heen in de brand staat met geen uitvluchtmogelijkheden is springen uit een flat met een zekere dood wellicht te prefereren boven een dood door een vlammenzee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door blinde paniek in combinatie met bedwelming door de rook, waardoor ze niet goed meer kunnen nadenken.

Toegevoegd na 17 minuten:
De ontstane rook bij brand is zeer giftig door de aanwezigheid van koolmonoxide en andere toxische verbrandingsproducten zoals blauwzuurgas en zoutzuur.

Zuurstof wordt tijdens een brandreactie verbruikt waardoor het zuurstofgehalte van de omringende lucht lager wordt.

Een van de symptomen van koolmonoxidevergiftiging is er door vermoeidheid niet meer helder gedacht kan worden. Men kan beslissingen nemen, die men anders nooit genomen zou hebben.
13 jaar geleden
Ik gok eerder: blinde paniek. Niet echt een situatie waarin je een weloverwogen beslissing neemt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand zal het ooit weten.
We kunnen speculeren, maar niemand van ons is ooit in zo'n situatie geweest.
Het moet ondraaglijk zijn om zo'n beslissing te nemen en dat is het dus ook, anders neem je zo'n beslissing niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mensen daar die waren heel erg in paniek, hun hele appartement stond in de hens. Ze dachten gewoon niet helder meer door de paniek en daarom sprongen ze gewoon uit het WTC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je omgeven bent dppr vuur heb je geen keus meer.
net als je mag kiezen voor een vuurpeloton of van een rots springen. ik zou van de rots springen want je weet maar nooit of je geluk hebt tijdens je val
misschien dachten die mensen dat ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijn lijk hadden ze dat liever dan dat ze verbranden heel begrijpelijk als je uit zo'n hoogte springt stik je dat is heel snel en bijna zonder pijn, dus is het heel begrijpelijk