Waarom heeft Noah geen dino's meegenomen op zijn ark? Want dan zouden nu toch nog leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Als je hierover nadenkt, zie je waarschijnlijk snel dat er wel meer niet klopt aan de bijbelse verhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee klopt. maar in de bijbel staat ook dat je niet alle verhalen letterlijk moet nemen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel dat tegen al die mensen die denken dat je de bijbel letterlijk moet nemen...

Antwoorden (12)

Mij lijkt dat de dino's voor die tijd al lang waren uitgestorven.
Blijft een dubieus verhaal trouwens.
Zou ie ook houtwormen en termieten meegenomen hebben ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dino's waren in het verhaal alang uitgestorven. Helaas heeft hij wel alle fruitvliegjes meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat jezus niet leefde in de prehistorie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erop dat hij ze niet heeft meegenomen? Als je 7 paar van alle reine dieren en vogels, en een paar van alle onreine dieren meeneemt, zie ik niet in waarom je de dinosaurussen meeneemt. Ik bedoel, als je dan toch de tekst letterlijk wilt nemen, waarom zou je dat dan niet helemaal, maar slechts selectief doen?

Belangrijke vraag wordt of het reine of onreine dieren zijn. Omdat vogels ook dinosaurussen zijn, neig ik naar het zeggen dat men 7 paar van elke dinosaurussoort heeft moeten meenemen.

Tenzij je natuurlijk er gewoon van uit wilt gaan dat het slechts een uit de kluiten gewassen vertelling is, overdreven in de overlevering vanuit een lokale overstroming. Het is tenslotte niet zo alsof er enig geologisch bewijs is voor een massale, wereldwijde vloed die de volledige aarde bedekt, waarna een heleboel water op magische wijze zomaar verdwijnt. Zo hebben de Chinezen en de Egyptenaren er helemaal niets van gemerkt, dat ze een aantal maanden onder kilometers (om ook de hoogste bergen op aarde te bedekken) water hebben gezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of dino's in die vorm wel hebben bestaan. Deze dieren zijn gereconstrueerd op basis van aannamen en niet door hard wetenschappelijk bewijs. Als je goed leest in de bijbel heeft noach van alle dieren die niet in het water konden overleven er minimaal 1 meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is toch zeker bedoeld als grapje? Ik dacht dat zelfs de meest die-hard evolutionisten tegenwoordig niet meer om dat zogenaamd afwezige wetenschappelijke bewijs heenkonden, en daarom constructies verzonnen waarbij de dinosauriërs (zoals de vraagsteller lijkt te denken) in de zondvloed verdronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ark van Noach is dat dan wel hard wetenschappelijk bewijs?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ark wordt beschreven in de bijbel. en ga alle onderzoeken maar na maar de bijbel is wereldwijd het meest betrouwbare document dat zaken uit het begin van de mensheid en de wereld beschrijft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft een mening, die ik zeker accepteer!
Hij heeft het wel geprobeerd, maar zijjn lasso kon hij niet om de nek van de T-Rex krijgen.Dus besloot hij het dan toch maar zonder dino's te moeten doen. En NU weet je oko waarom ze uitgestorven zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door evolutie komen er nieuwe soorten dieren en verdwijnen er weer dieren. Ik heb geen idee wat er in de ark zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Joodsch Historisch Museum in Jeruzalem ligt een ruime inventarislijst van de inhoud van de Ark. Afgezien van kippen en vogels, de afstammelingen van de dino's, heb ik geen authentieke dino's gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij paste ze niet in de boot toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Andersonrosa;

Beetje flauw om Noah daarvoor verantwoordelijk te houden. Die beesten waren allang uitgestorven toen hij zijn schuit bouwde. En bovendien; de dodo heeft hij kennelijk wel meegenomen en die heeft het toch ook niet gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bijbel geeft geen specifiek antwoord op deze vragen. Volgens het Genesisverslag werden dieren gedurende de vijfde en zesde scheppingsperiode of ’-dag’ geschapen.

Indien de Hebreeuwse uitdrukking die vertaald is met „grote zeemonsters” [Hebreeuws, tanninim] dinosaurussen omvat, die vaak in drassige, waterachtige streken leefden, zou dit betekenen dat dinosaurussen op de vijfde „dag” werden geschapen (Gen. 1:21). Wij weten niet of ze bleven bestaan totdat de mens werd geschapen (aan het eind van de zesde „dag”).
Het schijnt waarschijnlijk dat ze op zijn laatst ten tijde van de vloed in Noachs dagen van de aarde zijn verdwenen. Dinosaurussen waren reptielen en sommige soorten van dinosaurussen vertonen wat hun bouw en andere kenmerken betreft, een sterke gelijkenis met hagedissen (sauros is in feite het Griekse woord voor „hagedis”; saura in Leviticus 11:29, LXX).
Niet alle dinosaurussoorten waren zo reusachtig groot. Daarom zou het, zelfs al waren ze tot aan de Vloed blijven leven, niet noodzakelijk zijn geweest paren van de mammoetsoorten in de ark te nemen.
Andere kleinere leden van de specifieke familie of „soort” waartoe deze dieren behoren, zouden voldoende zijn geweest om de goddelijke opdracht te vervullen. — Gen. 6:19, 20; 7:14.
Enkele oudere vertalingen van de bijbel gebruiken soms het woord „draak” of „draken” als vertaling van het Hebreeuwse woord tanninim („zeemonsters”, NW) (Ps. 74:13; 148:7; Jes. 27:1, Leidsche Vertaling).
Het woord „draak” (in het Grieks drakon) wordt aangetroffen in de christelijke Griekse Geschriften.
Men heeft de mogelijkheid geopperd dat deze uitdrukking, in plaats van uit een zuiver mythische bron afkomstig te zijn, oorspronkelijk misschien is toegepast op zulke enorme schepselen als de dinosaurussen en pas lang nadat deze mammoeten waren verdwenen een mythische klank heeft gekregen.
Het is interessant dat veel mythischvoorstellingen van de „draak” een sterke gelijkenis vertonen met bepaalde soorten in de familie van de reuzenreptielen waartoe de dinosaurus behoort. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit geologisch onderzoek blijkt dat er via aardlagen bewijs van een wereldwijde vloed is te dateren. ALLE gevonden dino's komen uit aardlagen na deze datering.
Op de ark zaten dus dino's.
Waarschijnlijk heeft de mens ze uitgeroeid.