Hebben ooit blauwe parels een rol gespeeld, hoe klein of groot ook, in een (belangrijke) geschiedkundige of religieuze gebeurtenis?

Of gewoon onderdeel van een outfit van een persoon of wat dan ook. En die religieuze gebeurtenis mag waar en niet waar gebeurd zijn.
En op welke manier speelden die blauwe parels dan een rol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de Maasai in Tanzania en Kenia hebben blauwe parels een speciale betekenis. Ze worden gezien als lichtgevende blauwe maantjes. Een Maasai spreekwoord is "Olapa oibor inkera" : de kinderen zijn de heldere maan - wat betekent dat zij plezier in het huis brengen.

Blauwe parels staan voor waarheid, rust, intuïtie en vertrouwen. Mensen die ze dragen hebben minder de neiging om te liegen. Ze worden geacht rustiger en bedachtzamer te zijn en de wereld rondom hen meer te vertrouwen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

lapis lazuli
Oude Egyptische priesters noemden de Lapis Lazuli niet voor niets de Steen des Hemels. Aan deze heilige steen worden bijzondere geneeskrachtige eigenschappen toegeschreven.
Bronnen: