Hij vocht voor gelijke burgerrechten voor alle mensen, dus ook voor de negers. Zijn droom was dat iedereen dezelfde rechten zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier is zijn droom:

I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal." I have a dream that one day on the red hills of Georgia the sons of former slaves and the sons of former slave owners will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Mississippi, a state, sweltering with the heat of injustice and sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today