kent iemand een goed boek over hoe mensen vroeger met dieren omgingen?

bijvoorbeeld, hadden mensen in de middeleeuwen ook al een hechte band met een dier, hoe ging men om met paarden tijdens een veldslag? ik ben zo benieuwd hoe onze relatie met dieren door de tijd is veranderd!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vraag me ook af, hadden mensen in Londen voordat er auto's waren last van alle paardenpoep op straat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb onderstaande voor je gevonden: Papegaai van de paus | R. van Uytven Nederlands - Paperback | 2003 Hoe gingen de mensen in de Middeleeuwen met hun dieren om? Ze leefden dichter bij elkaar dan vandaag. Dieren leverden voeding en kleding. Ze waren leuk gezelschap en onmisbare helpers voor de oorlog, het vervoer en de landbouw.

Bronnen:
bol.com

er bestaat een hele serie 'de aardkinderen' (o.a 'de stam van f holebeer' en 'de vallei van de paarden'.) speelt zich weliswaar al ver vòòr de middeleeuwen af, maar geeft vanaf het begin van de mensheid de emotionele band van mens en dier weer. heb hier heel wat uurtjes leesplezier van gehad. Toegevoegd na 2 minuten: moet zijn 'de holebeer' Toegevoegd na 5 minuten: schrijfster Jane M. Auel Toegevoegd na 5 minuten: schrijfster Jane M. Auel

Lees eens 'Lief dier' van Midas Dekkers. Erg geestig geschreven, over de geschiedenis van de samenleving van mensen en dier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100