Als aanvulling op het eerste antwoord dat helemaal klopt een mooi voorbeeld waarom Saladin zo gerespecteerd werd.
Hij heeft zoals al gezegd Jeruzalem veroverd op de kruisvaarders. Toen de Kruisvaarders Jeruzalem innamen op de Moslims werden inwoners massaal vermoord. Volgens bronnen liepen de "ridders" tot hun enkels in het bloed. Saladin deed dit echter niet en liet alle heilige plaatsen intact en gaf een vrijgeleide aan alle ridders en burgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Selahaddine (echte naam Salah al-Din Yusuf bin Ayub) werd geboren in Tikrit in 1138 en overleed in 1193 te Damascus. Saladin was van Koerdische afkomst.

Selahaddine Eyyubi was in de ogen van vele mensen, met name moslims maar ook van westerse geschiedschrijvers, een groot leider. Zijn bekendste daad is het veroveren van Jeruzalem op de kruisvaarders. Selahaddine Eyyubi had een droom, zijn droom was het verder verspreiden van de Islam. Als zijn droom een vrije Koerdistan was geweest en alle Koerdische stammen onder zijn macht had verenigd, zou het lot van de Koerden nu heel anders liggen dan het nu is.