Hoeveel mensen woonden er in het jaar 0 op aarde?

Is daar ooit een schatting van gemaakt?

11 maanden geleden
2K
LeonardN
11 maanden geleden
Het jaar 0 bestaat niet.
Je telt vanaf jaar 1.
https://en.wikipedia.org/wiki/Year_zero#
TurfGraver
11 maanden geleden
Ik vroeg mij al af wat hij bedoelde. :/

Antwoorden (3)

Dit wordt geschat op zo'n 200 miljoen.
https://www.theworldcounts.com/populations/world/people
11 maanden geleden
erotisi
11 maanden geleden
Zou dat ook per wereld deel te kennen zijn?
Volgens de Verenigde Naties 300 miljoen mensen.
Over het algemeen neemt het vertrouwen van schattingen over de historische wereldbevolking af voor het verdere verleden. Betrouwbare bevolkingsgegevens bestaan alleen voor de laatste twee of drie eeuwen. Tot het einde van de 18e eeuw hadden maar weinig regeringen een nauwkeurige volkstelling uitgevoerd. Bij veel vroege pogingen, zoals in het oude Egypte en het Perzische rijk, lag de nadruk op het tellen van slechts een deel van de bevolking voor belastingdoeleinden of militaire dienst. Gepubliceerde schattingen voor de 1e eeuw suggereren een onzekerheid in de orde van grootte van 50% (schattingen lopen uiteen van 150 tot 330 miljoen). Sommige schattingen breiden hun tijdlijn uit tot in de diepe prehistorie, het vroege Holoceen, waarbij deze tussen de 1 en 10 miljoen mensen liggen.
SimonV
11 maanden geleden
Daarvan zijn geen schattingen, daar het jaar 0 nooit is voorgekomen.
10 maanden geleden