Wat dachten mensen van dwerggroei in de middeleeuwen?

In de middeleeuwen dacht men dat veel dingen het werk was van de duivel. Maar hoe dachten ze dan over dwerggroei? Er moesten sowieso mensen zijn die dit hadden.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
Antoni
2 jaar geleden
De Middeleeuwen omvatten een periode van zo'n 1.000 jaar. Dat is 10 eeuwen! Welke informatie je hierover ook vindt of ontvangt, de informatie zal nooit gelden voor deze hele periode, en nooit voor alle mensen. Hoe gedetailleerder de informatie, des te korter de periode waarop de informatie van toepassing is, zou zelfs kunnen gelden!

Antwoorden (1)

Voor koningen en edelen was het niet ongebruikelijk om een dwerg als 'huisdier' te hebben. De dwerg nam vaak de plaats in van een hofnar die grappen en trucs leerde om de familie en gasten te vermaken.
Dwergen die deze posities bekleedden, werden als buitengewoon gelukkig beschouwd omdat ze altijd goed gevoed en mooi gekleed waren.
Daarnaast werden dwergen beschouwd als magische kabouters. Mensen liepen naar hen toe en vroegen hen om wensen te vervullen of huurden ze in om voor hun gazons te staan en mensen weg te jagen.
SimonV