Bij de bruiloft van prinses Viktoria en prins Daniel zie ik verschillende personen , verschillende kleuren , sjerpen dragen .

Toegevoegd na 47 seconden:
Wie kan me de betekenis daarvan zeggen?

13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Voor het Nederlandse koningshuis is de volgende regel van toepassing: een lint, honderd een millimeter breed, te dragen als sjerp van den rechterschouder naar de linkerheup, als teeken van onderscheiding.
Over de kleur wordt niets vermeld. In nieuwsberichten staat te lezen dat die wordt afgestemd op de kleur van de kleding: het moet bij elkaar passen.
Amadea