Is er een link tussen dolmen , menhirs en hunebedden uit Noord en West Europa ,die van het Wolga gebied en die van Korea ?

Koreaanse Dolmen op foto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit geweten dat er in Korea een hunebed-achtige constructie bestaat; bij mijn weten is het opzetten van stenen onderdeel van een megalitische cultuur die zich heeft beperkt tot met name de kusten van Europa; van Malta, Spanje, Portugal, Frankrijk, Engeland, Nederland, Denemarken en Noorwegen; ook de vondst aan de Wolga was mij niet bekend; waar heb je die informatie vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van google earth
Er zijn meer menhirs in Korea dan in West Europa

Het beste antwoord

Ja, de verzamelnaam is megalieten. De term megaliet is afkomstig van het Griekse 'megas lithos' en betekent letterlijk 'grote steen'. Megalieten zijn grote rotsblokken die met name in de prehistorie werd gebruikt om een religieus bouwwerk, gedenkteken of gravencomplex te bouwen.
Megalieten werden in het verleden veelal gebruikt bij de bouw van hunebedden. Een ander voorbeeld is Stonehenge, dat bestaat uit een grote kring menhirs.
Over de gehele wereld, van Australië tot Zuid-Amerika en van Europa tot New England in de Verenigde Staten, komen megalieten voor. Het grootste raadsel van de gigantische tunnelgraven, steencirkels, cromlechs, menhirs, alignements en kunstmatige heuvels betreft zowel de locaties (vaak ver weg van de bewoonde wereld), de schaal waarop ze over de gehele wereld voorkomen, de vraag hoe deze enorme stenen zijn getransporteerd, als de astronomische principes, geometrie en wiskundige berekeningen van de bouw.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dolmen en hunebedden hebben idd veel van elkaar weg,maar het zou zo maar kunnen dat 2 totaal verschillende volken het zelfde idde kregen,hoe hun overledenen te begraven. Menhirs zijn bij mijn weten alleenstaande stenen en ik heb eerlijk gezegd geen idee,wat daar de functie van was.