Indianen, deden die nu werkelijk aan rooksignalen en, wat waren dan de belangrijkste signalen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Rooksignalen werden veel gebruikt om eenvoudige boodschappen over grote afstanden te versturen. Vaak waarschuwden verkenners voor vijanden of leidden ze de rest van de stam naar prooidieren.
Het nadeel was dat de afzender zijn positie prijsgaf.
.
Apache
Bij de Apache-indianen betekende een enkele rookpuf dat er een vreemde in aantocht was. Als er veel snel achter elkaar komende rookpuffen werden getoond, betekende dat dat er veel gewapende personen in aantocht waren.

Yahgan
Bij de Yahgan werden rooksignalen gebruikt om boodschappen te versturen, wanneer er bijvoorbeeld een walvis aanspoelde. Men moest dan veel volk verwittigen om de grote hoeveelheid vlees te kunnen verwerken voordat het zou gaan rotten.
SimonV