Zijn tripje werd gefinancierd door Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië.
Dus je zou Spanje kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Het lastige is, dat Spanje toen niet echt bestond als land. Ferdinand en Isabella waren inderdaad koning&koningin van wat nu Spanje is, maar ze waren ook over allerlei andere gebieden koning(in). Ze voerden niet de titel Koning van Spanje (vziw was Philips Ii de eerste die dat deed) en de diverse Spaanse gebieden (Castilie, Aragon, Navarra, etc).
hadden eigen wetten en bestuurders.
Sowieso was het concept 'land' in die tijd niet zo sterk als we dat nu vinden.
Columbus voer op zijn ontdekkingsreizen onder Spaanse vlag.
6 jaar geleden
In 1484 diende Columbus een verzoek in bij de Portugese koning Johan II om steun voor een expeditie naar het westen. Maar die steun kreeg hij niet. Een jaar later vertrok Columbus naar Spanje en vroeg daar koning Ferdinand en koningin Isabella steun. In eerste instantie lukte het ook daar niet. Maar toen de Moren eindelijk waren verslagen kreeg het Spaanse koningshuis uiteindelijk toch interesse in Columbus’ plannen, en in april 1492 kreeg hij goedkeuring voor zijn reis.
Columbus voer daarom voor Spanje richting het door hem zo genoemde Indië.
Amadea
6 jaar geleden
Columbus werd formeel gesteund door Castilië (Corona Castilla), een land dat bestond van 1230 tot officieel 1715 maar na 1469 langzaam maar zeker opging in wat later Spanje zou worden.