Griekse goden en godinnen hebben geen andere Nederlandse naam. Ze heet gewoon Hera, ook in het Nederlands

Toegevoegd na 2 minuten:
De Romeinse equivalent van Hera is Juno
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor, Athene is bijv. Minerva. en Aphrodite is Venus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn niet de Nederlandse namen, maar de Romeinse equivalenten. De Grieken en Romeinen hadden zo'n beetje dezelfde goden, maar wel eigen namen. Zoals ik als schreef was Hera bij de Romeinen Juno.
De naam Hera is verwant met het Griekse héroos, 'held'. De betekenis ervan is dus: heldin. Ik ken de Nederlandse meisjesnaam Heldine.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amanda.U zegt het maar waar kan ik dat vinden? In niets met betrekking tot Hera vind ik een omschrijving van haar als heldin.Ook als was zij een soort oorlogsgodin.