wat is dit voorwerp, waar werd het voor gebruikt en is het iets waard?

ik vraag me af wat dit precies is, ik zou er graag wat meer over willen weten

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Dit is een kris, een steekwapen dat in Indonesië, Maleisië en de Filippijnen gebruikt werd. Aan de vorm van de kris is voor kenners te zien waar precies deze vandaan komt (welk eiland). Voor een waardebepaling zul je iemand moeten vinden die thuis is in dit soort wapens.
Het zou ook nog een rencong kunnen zijn, dit is een aan een kris verwant wapen wat vooral op Atjeh gebruikt werd. het belangrijkste verschil is dat een kris twee scherpe kanten heeft en een rencong één. Dit is op je foto slecht te zien maar kun je zelf waarschijnlijk wel vaststellen.