Wat is het verschil tussen Sint Maarten en Sinterklaas ?

Op een verschillend tijdstip en in een andere plaats

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

In onze streken zijn er vele dorpen en streken waar Sint Maarten wordt gevierd die dezelfde gebruiken en gewoonten hebben als die gemeenten waar Sinterklaas wordt herdacht. Heel de outfit van de beide sinten lijkt wonderwel op elkaar. Ook heel wat van de gebruiken en gewoonten die we bij Sint Maarten aantreffen vinden we ook terug bij Sinterklaas. Toelichting over de betekenis en de herkomst van deze gebruiken, vind je uitgebreid terug in de In de Kijker: Hoort wie klopt daar kinderen. Rituelen die louter bij Sint Maarten horen vindt je in deze "in de kijker" verder toegelicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alles!
Het heeft niks met elkaar te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als het verschil tussen sneeuwwitje en assepoester. Andere namen en een ander sprookje.
13 jaar geleden
de heilige die gevierd word

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_Tours

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sint maarten krijg je snoep (langs de deuren) en bij de sint krijg je cadeautjes. en de liederen zijn verschillend. plus die hele persoon is ook verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen gelijkenis, deze twee personen zijn twee totaal
andere figuren.