Mag ik naast mijn bachelor een tweede studie volgen?

Ik zit momenteel in het tweede jaar van een HBO studie. Nu heb ik mijn hele leven al interesse in Geschiedenis. Daarom wil ik iets daarnaast gaan doen in die richting. Wat is voor mij dan de beste optie? Kan ik een studie naast mijn bachelor volgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Tijdens een bachelor of master kun je vakken volgen van een andere opleiding of een complete tweede opleiding (aan dezelfde of een andere instelling). Zolang je nog geen diploma hebt behaald, hoef je hiervoor geen extra collegegeld te betalen. Je betaalt alleen het wettelijk collegegeld dat je al moet betalen voor je eerste bachelor of master.
Kijk eens op de site van de Rijksoverheid;
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/hoger-onderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-moet-ik-collegegeld-betalen