hoe zag een zitting in de middeleeuwen er uit?

Toegevoegd na 9 minuten:
met zitting bedoel ik een rechtszitting, dus hoe ging het vroeger in de rechtszaal. welke mensen waren belangrijk en hoe noemden ze die toen, wat voorkleding enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je een rechtszitting of een stoel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een rechtszitting! sorry was niet helemaal duidelijk
Amadea
12 jaar geleden
Het is slimmer om die informatie aan de vraag toe te voegen. Want de eerste beantwoorder heeft dit dus niet gelezen!

Het beste antwoord

Een rechtszitting in de moderne zin van het woord kende ze nog niet in de middeleeuwen. Ook was er geen algemene rechtsspraak, wetboeken of onafhankelijke rechters.

De samenstelling verschilde dan ook vaak van regio tot regio. Over het algemeen nam er een man van adel en een geestelijke plaats om recht te spreken. De verdachte werd in de praktijk niet heel eerlijk beoordeeld. Als hij geld of land had werd hij vaak beter behandeld dan wanneer hij arm was en er een zondebok nodig was.

Tijdens de inquisitie werden er meer vaste regels gebruikt. De rechtspraak werd ook wat eerlijker en de straffen werden voor hoog en laag wat meer gelijk getrokken. De straffen waren echter wel keihard, maar de kans op vrijspraak voor hoog en laag werden daarintegen wel meer gelijkgetrokken.

Hoe ze genoemd werden weet ik niet hopelijk kan iemand anders. dit nog toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer zoals op onderstaande prent is weergegeven!